Härligt samhälle


En sak jag tänkt på som är rätt sjuk, är att det faktiskt finns godis-cigaretter.
Vad fan ger det för intryck egentligen? Jag kommer ihåg att när jag köpte det
när jag var liten så tyckte jag bara att jag var cool och inget annat, Men allvarligt.
Och vuxna som klagar på att ungdomar röker.. varför introducerar ni cigaretter
för barn då?

Pratade med mamma idag om det men hon reagera inte på det
samtidigt som hon hatar folk som röker hasch. Barnen tänker inte på det men
det ger cigaretter ett visst status, och det känns coolt att röka, vilket det absolut inte är.
Samma sak med föräldrar som röker och dricker, dom visar ju barnen att detta är okej att göra.
Barn lär sig av sina föräldrar, inget konstigt.
Men skyll fan inte på att ungdomar gör dumma saker när det är ni vuxna presenterat alla dessa saker och visat att det är okej.


Kommentarer
Postat av: Sara

Exakt!

2011-05-31 @ 20:47:09
URL: http://carlefred.blogg.se/
Postat av: Manuel

Kan hålla med om att föräldrarna har ett ansvar.

Dock gör dom såna cigaretter för att barn ska få tidiga upplevelser med cigaretter och därför öka chansen att börja röka när man är vuxen.



Sen ifall din föräldrar lät dig köpa dom så är det deras fel, inte samhällets.

2011-06-01 @ 10:34:54
Postat av: Felicia

Jag skyller på båda. Föräldrar som inte ser nåt fel med det och låter barnen köpa det och samhället för det är dom som tillåter det.

2011-06-01 @ 12:18:55
URL: http://youfoolofatook.blogg.se/
Postat av: Manuel

Men, det är ju det som är så bra för tobaksindustrin.

Det är inte skadligt för barnen med choklad, så dom tycker det är okej. Fast undermedvetet så sätter sig spår efter det och kan trigga dig i framtiden.



Men isf är leksaksvapen exakt lika dåliga, fast dom dödar ju ingen?

2011-06-01 @ 14:05:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0